juni 2, 2016 Alexandra Swinkels

Websites retailers 7 procent langzamer dan vorig jaar

Bedrijven verkiezen uiterlijk van website boven functionaliteit en lopen daarmee omzet mis

Utrecht, 2 juni 2016 – De websites van grote retailers zijn nu gemiddeld 7 procent langzamer dan een jaar geleden. Dat blijkt uit onderzoek van Dynatrace. Door de lange laadtijden lopen deze bedrijven inkomsten mis en daalt de klanttevredenheid.

Dynatrace voerde een jaar lang elke 10 minuten een benchmark uit op de homepages van meer dan 300 buitenlandse retailers. De gemiddelde responstijd steeg van 4,2 seconde in 2015 naar 4,5 seconde nu. De belangrijkste oorzaak daarvoor is dat websites zwaarder zijn geworden en dat ze meer objecten en elementen van externe partijen bevatten.

Er is een rechtstreeks verband tussen de snelheid en het aantal elementen van derden zoals Facebook en Twitter, het aantal afbeeldingen en andere objecten op de homepage en de paginagrootte. Het gemiddeld aantal elementen van derden steeg van 27 naar 32, het aantal objecten van 134 naar 144 en de paginagrootte van 1,84 MB naar 2 MB.

Klanten verwachten dat een website die ze bezoeken binnen 3 seconden geladen is en maar liefst 46 procent haakt af bij vertraging. Hier valt dus nog veel winst te behalen. Zo heeft de Amerikaanse moderetailer Nordstrom becijferd dat een vertraging van slechts een halve seconde tot een 11 procent lagere conversie leidt.

“In de retail is elk digitaal klantcontact van belang”, zegt Dave Anderson, VP Marketing bij Dynatrace voor de EMEA- en Azië-Pacific-regio. “Retailers doen er verstandig aan om zich te focussen op de snelheid van de website en uit te zoeken welk effect dit heeft op de omzet. Anders laten ze geld liggen.”

Over Dynatrace

Dynatrace is innovator op het gebied van software voor digital performance management. Die maakt realtime-informatie over de beschikbaarheid en snelheid van applicaties zichtbaar voor business en IT, zodat organisaties maatregelen kunnen nemen om hun applicaties te verbeteren. Dynatrace helpt organisaties van elke omvang om hun applicaties en digitale kanalen te zien door de ogen van hun gebruikers. Wereldwijd gebruiken ruim 7.500 organisaties die inzichten om de complexiteit te beheersen die gepaard gaat met beschikbaarheid en snelheid van applicaties. Zij kunnen zo snel de juiste maatregelen nemen om hun omzet te verhogen door klanten een snelle gebruikservaring te bieden.
Lees hier meer over Dynatrace in de APM-markt. Volg Dynatrace via Twitter en onze blog over performance.

Getagged: , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Contact

Neem contact met ons op!